FAQ  •  Bli medlem  •  Logga in

Vi som inte läst allt.

<<

Jimmie

Inlägg lör jun 22, 2013 7:31 pm

Re: Vi som inte läst allt.

Jag är inte heller glad för fantasy men dessa böcker i riktigt bra.
Dark Tower är inte ren fantasy :) och både Drakens och Tower har mängder med kopplingar til tex Pestens Tid.
<<

katrin

Inlägg lör jun 22, 2013 7:35 pm

Jimmie skrev:Jag är inte heller glad för fantasy men dessa böcker i riktigt bra.
Dark Tower är inte ren fantasy :) och både Drakens och Tower har mängder med kopplingar til tex Pestens Tid.

ok. har inte ens läst pestens tid. och vette tusan om jag någonsin kommer göra det.. den är dels väldigt tjock. och tjock kan betyda seg (i vissa fall) och min karl har läst (eller lyssnade han på den..?) och han gav upp efter halva för han tyckte den var så seg och dålig... fast jag ska väl inte ta hans ord för det... :P

någon jag hoppas kommer ut på svenska är The tall grass... verkar bra. ^^
<<

Jimmie

Inlägg lör jun 22, 2013 8:03 pm

Pesten tid dålig??????? Nej vet du vad! :twisted:
<<

katrin

Inlägg lör jun 22, 2013 8:08 pm

Jimmie skrev:Pesten tid dålig??????? Nej vet du vad! :twisted:

hehehehehe. smaken är som baken bruka man ju säga :P ne men den ska ja väl också ta mig an någon gång i framtiden.. i alla fall så jag har den i hyllan :P fast jag vet inte om jag vill ha den nya utgåvan.. tycker det nästan är roligare med de gamla...
<<

katrin

Inlägg lör jun 22, 2013 8:12 pm

tvär-gick-in på bokbörsen och kolla om den fanns där. fanns många! en blev jag speciellt intresserad av då den såldes tillsammans med Den gröna milen för 15 spänn! (+frakt såklart)

ja vet filmen gröna milen är bra..
<<

slammer

Inlägg tis apr 19, 2016 1:51 pm

Det är rätt många av de tidiga som jag inte läst. Började med Jurtjyrkogården och blev slagen till marken. Har sedan läst dryga tjugotalet böcker. Jag läser de hellre på engelska så jag riktigt kan gotta mig åt Kings ibland helt obetalbara formruleringar. Den första är nog den enda jag läst på svenska.
Vet ni, jag känner mig rik som har så många olästa King-böcker kvar! :P

/slammaer
<<

slammer

Inlägg tor apr 21, 2016 9:04 am

Jimmie skrev:jo jag gillade Stark men kanske ingen topp 20 bok dock :)
min nästa tror jag blir magiker och glas.

Jag kan verkligen rekommendera "Wizards and Glass", som den heter på engelska. Den bästa i "The Dark Tower", som jag nästan avslutat nu. Men läs de fyra föregående delarna först (rådet kanske kommer fyra år försent...)! Det jag tyckte var riktigt häftigt är dels skildringen av Roland och hans första 'katet', att man verkligen lär känna människorna, dels själva miljön som uppenbarligen präglats av Mexico men som jag tycker blir något helt eget. Sen är den bitvis väldigt spännande. King när han är som bäst!

/Slammer
<<

slammer

Inlägg tor apr 21, 2016 9:20 am

katrin skrev:
Jimmie skrev:Jaaa! Så heter den! Tack :)
Billigt värre! Har du läst drakens ögon?

ne. det låter lite för fantasyaktigt för mig.. har svårt för fantasy.. många har sagt ajg ska läsa de mörka tornen.. men.. nja....

Precis så tänkte jag om The dark Tower! Det lockade mig inte med fantasy. Brorsan hade läst den och sa att den var bra. Till slut beslöt jag att prova: började i januari i år och är nu inne i del sju och kan bara säga ett ord: jättebra!

/Slammer
Föregående

Återgå till Böcker