FAQ  •  Bli medlem  •  Logga in

Varför så mycket Coca-Cola i Doktor Sömn?

<<

Karin

Inlägg ons aug 24, 2016 9:49 am

Varför så mycket Coca-Cola i Doktor Sömn?

Hej!

Varje gång en person är törstig (på ngt annat än alkohol) i Doktor Sömn ska de dricka antingen Cola, Fanta eller Dasani. Dvs Coca-Cola Company-märken. Ovanligt mycket utrymme ägnas åt dessa drycker och var de köps och hur de dricks och hur törstig vederbörande är. Det framstår som produktplacering. Ni som är King-experter, brukar Coca Cola figurera lika mycket i hans andra böcker?

Karin
<<

Anders

Site Admin

Inlägg ons sep 07, 2016 10:04 pm

Re: Varför så mycket Coca-Cola i Doktor Sömn?

Lustigt, jag reflekterade inte alls över detta när jag läste boken. Det kanske är en sådan där grej att om man börjar tänka på det så ser man det överallt... Hur som helst, jag kan inte minnas att jag sett King droppa Coca Cola i någon märkbar utsträckning i sina böcker men däremot har jag träffat King vid två tillfällen (London 2006 och Hamburg 2013) och båda gångerna har han druckit just Coca Cola så det kan ju helt enkelt vara så simpelt att han verkligen gillar drycken... :)
<<

slammer

Inlägg tis okt 18, 2016 2:08 pm

Re: Varför så mycket Coca-Cola i Doktor Sömn?

Jag tänkte inte heller på att det dracks Coca Cola produkter när jag läste boken. Jag tror dock inte att det är produktplacering. I boken är huvudpersonen nykter alkoholist liksom några av bifigurerna. Bland nyktra alkisar är Cola, Kaffe mm populära drycker, kanske för att de innehåller koffeing. Förövrigt en riktigt bra bok, tycker jag!

/Slammer

Återgå till Övrigt