FAQ  •  Bli medlem  •  Logga in

Under the dome

<<

Jimmie

Inlägg tor jan 19, 2012 3:03 am

Under the dome

Har väl läst en femtedel av boken nu och jag måste säga att det nog är en av de bästa böcker King har gjort hittils..
Har en fråga; har det eller kommer det släppas en audiobok på denna?
<<

Anders

Site Admin

Inlägg tor jan 19, 2012 11:18 am

Re: Under the dome

Menar du på svenska eller engelska? I Sverige är det bara ett fåtal titlar som kommit som officiella ljudböcker. Med "officiella" menar jag ljudböcker för allmänheten, alla (med viss reservation förstås...) böcker läses in för synskadade men är inte tillgängliga för allmänheten. De är även inlästa på ett lite mer - låt oss säga - odramatiskt vis. Jag har någon variant av Det någonstans som låter väldigt märklig...

På engelska finns boken inläst av Raul Esparza.
<<

Jimmie

Inlägg tor jan 19, 2012 12:22 pm

Tack för infon! Får leta upp den engelska utgåvan.
<<

Jimmie

Inlägg sön sep 09, 2012 8:04 am

Under kupolen släpps denna månaden som pocket på svenska enligt SCIFI-bokhandeln.
<<

Discordia

Inlägg sön sep 23, 2012 2:17 pm

Anders skrev:Menar du på svenska eller engelska? I Sverige är det bara ett fåtal titlar som kommit som officiella ljudböcker. Med "officiella" menar jag ljudböcker för allmänheten, alla (med viss reservation förstås...) böcker läses in för synskadade men är inte tillgängliga för allmänheten. De är även inlästa på ett lite mer - låt oss säga - odramatiskt vis. Jag har någon variant av Det någonstans som låter väldigt märklig...

På engelska finns boken inläst av Raul Esparza.

Det du pratar om är talböcker vs ljudböcker. Talböcker är de som är neutralt inlästa och menade för synskadade, medan ljudböcker är de "kommersiella" som säljs i butiker. Talböckerna hittar man i regel bara på bibliotek, och det är ändå inte de man är ute efter :P
Ibland lönar det sig att jobba på bibliotek, då får man lära sig saker :P

Återgå till Böcker