FAQ  •  Bli medlem  •  Logga in

Bag of Bones

<<

kingfan81

Inlägg mån apr 02, 2012 8:53 pm

Bag of Bones

Då har man så sett filmversionen av denna fantastiska bok och nu kan jag med gott samvete säga att jag har förlåtit Mick Garris för hans katastrofala filmatisering Desperation. Förstå mig inte fel nu, jag tyckte att själva filmen följde boken jättebra men tyvärr tyckte jag
att agerandet i just sagda film var helt katastrofala förutom
naturligtvis Ron Perlman som inte kan vara annat än fenomenal.
Men den som gör det mest urusla arbetet i hela filmen är tyvärr
skådespelaren som spelar David Carver och när man har en skådis i huvudrollen som agerar så pass pissdåligt falererar tyvärr hela filmen OAVSETT hur bra en filmatisering än följer boken.
<<

Jimmie

Inlägg tis apr 03, 2012 6:17 pm

Re: Bag of Bones

Detta inlägg verkade ju handla mer om Desperation än Bag of Bones. 8-)
Det var längesedan jag såg Desperation nu men Bag gillade jag! Ett steg i rätt riktning för Mick.
<<

kingfan81

Inlägg tis apr 03, 2012 7:43 pm

Det har du rätt i. jag blev nog sidetrackad när jag fastnade för hur pass dålig mick garris tidigare stephen king film. När det gäller bag of bones kan jag säga att Pierce brosnan var fenomenal speciellt med tanke på att det är han som till stora delar bär upp hela filmen, inte för att det andra skådisarna i bag of bones gör något dåligt arbete utan de gör det bra, och dessutom var alla i princip perfekt castade i rollerna (förutom ungen som spelar Kyra Devore som jag nog tycker var lite för gammal.
när det gäller hur nära själva filmen kom boken vågar jag inte riktigt uttala mig om eftersom att jag inte han läsan boken innan jag såg filmen men enligt vad jag minns så gör den det faktiskt ganska bra även om det är så att vissa scener från boken har föränklats något och tagits bort men ändå fick dom me de scenersom var minst minnesvärda och verkligen har lyckats få till känslan av just denna speciella scen någonting som Mick Garris tyvärr misslyckades helt med när det gäller tidigare sagda Desperation.
Det enda störande momentet jag fann i den DVDutgåva som släpptes av Bag of bones var att de inte hade tagit bort mellanspelet där det står fortsättning följer och därefter credits för att återigen starta med en Main Credit igen för att sedan starta upp med själva filmen.
<<

Lilja

Inlägg tis apr 10, 2012 10:47 am

De flesta som jag pratat med / läst tycker att Bag of Bones var ett riktigt bottennapp. Själv gillar jag den men den avviker en del från boken och många saker har dessutom kortats eller tagits bort.

Lilja
<<

Jimmie

Inlägg tis apr 10, 2012 11:29 am

Jo, fast det känns ju nästan som att det är tvunget att tas bort saker. Annars hade dom fått göra en tvserie på 10 timmar.

fast inte mig emot. :D
<<

Lilja

Inlägg tis apr 10, 2012 2:27 pm

Det är sant...

Lilja
<<

Sundin

Inlägg tor apr 26, 2012 10:04 pm

Har det talats om någon svensk release för denna oerhört spännande filmatisering ännu?
<<

Lilja

Inlägg tor apr 26, 2012 10:33 pm

Nix, verkar inte finnas något datum för den än.

Lilja
<<

AlmostHuman

Inlägg tor dec 20, 2012 2:08 pm

TV3 kommer att visa den här.

Del 1, onsdag 2/1 - 2013, klockan 21-22.45

Del 2, torsdag 3/1 - 2013, klockan 21-22.50

Källa
Senast redigerad av AlmostHuman fre dec 21, 2012 2:45 pm, redigerad totalt 1 gång.
<<

Lilja

Inlägg tor dec 20, 2012 4:07 pm

Kul. Kan inte låta bli att lägga upp den här bilden som användes i samband med promotion för miniserien. Ser ni varför jag lägger upp den 8-)

Bild

Lilja
Nästa

Återgå till Filmer och tv-serier