FAQ  •  Bli medlem  •  Logga in

The Wind Through The Keyhole

<<

Anders

Site Admin

Inlägg tis dec 27, 2011 4:15 pm

The Wind Through The Keyhole

Båda omslagen till The Wind Through The Keyhole (även känd som The Dark Tower 4.5) har släppts.

Vilket är snyggast? (Grants limited edition till vänster, Scribners massupplaga till höger)

Bild Bild
<<

monowasp

Inlägg sön jan 01, 2012 4:23 pm

Re: The Wind Through The Keyhole

Jag tycker Scribners version känns lite mer "vuxen"; men gillar inte riktigt hur bakgrunden försvårar tydligheten av SKs namn. De borde ha valt en annan färg för tydlighetens skull.
<<

Anders

Site Admin

Inlägg sön jan 01, 2012 5:01 pm

Det är inga fel på Grants illustration men typografin är helt obegriplig och ger noll King-känsla enligt mig. Då är Scribners bättre, men samtidigt lite svagt också.

monowasp skrev:Jag /.../ gillar inte riktigt hur bakgrunden försvårar tydligheten av SKs namn. De borde ha valt en annan färg för tydlighetens skull.

Jag skulle misstänka att namnet står i guldtryck vilket alltid är svårt att återge på en bild av det här slaget, så det kanske inte blir så otydligt när det är "på riktigt"...
<<

Jimmie

Inlägg sön jan 01, 2012 6:20 pm

Båda är fina men Scribners får min röst! en ohyggligt vacker bild som eggar fantasin!

Denna ska alltså utspela sig efter Magiker och glas?
<<

Anders

Site Admin

Inlägg sön jan 01, 2012 6:31 pm

Ja, bokens "nutid" är mellan Magiker och glas och Vargarna i Calla, men vad jag har förstått så består huvuddelen av boken av återblickar till Rolands barndom.
<<

Lilja

Inlägg ons jan 04, 2012 9:07 pm

Det har just bekräftats att Scribners utgåva INTE kommer att ha illustrationer :x

Lilja
<<

Anders

Site Admin

Inlägg ons jan 04, 2012 9:58 pm

Lilja skrev:Det har just bekräftats att Scribners utgåva INTE kommer att ha illustrationer :x

Lilja

Illa!
<<

Linus

Inlägg ons jan 04, 2012 10:42 pm

Undrar varför? Försöker de tjäna in pengar?
Visst det är högt köptryck på Kingböcker överlag så det förlorar nog inga köpare men det känns som att de kommer göra en del av oss läsare besvikna. Har ju blivit en del av upplevelsen genom hela serien... Lite av en självklarhet.
<<

Anders

Site Admin

Inlägg ons jan 04, 2012 11:17 pm

Ja, det är ju trist på alla sätt och vis (men förklarar samtidigt omslaget på Scribners utgåva som uppenbart är gjort av någon annan än Jae Lee).

Jag tycker att det är tråkigt, men samtidigt tycker jag också att en limited edition ska vara lite mer exklusiv än en vanlig utgåva. Sannolikt kommer bilderna att hamna på nätet hur som helst så de lär man kunna se i alla fall...
<<

Jimmie

Inlägg tor jan 05, 2012 9:42 am

Hur är det med den andra utgåvan då? Kommer det vara illustrationer i den?
Nästa

Återgå till Böcker